Hellup! De schoolfoto

woensdag 24 oktober 2012 |

Het is niet alleen stressen voor je kast wat je aanmoet, je maakt je misschien ook wel druk om hoe je er uit gaat zien op de schoolfoto. Ja, elk jaar is het daar weer, het 'drama'. Hoewel... Sommigen gaan gemakkelijk op de foto en anderen vragen zich af of ze er wel goed uitzien, of ze geen bad hairday hebben, enzovoort... Ben jij zo'n persoon? No stress! Je zit wel een jaar aan de schoolfoto vast, maar dat is niet erg als het een mooie foto is. Ik geef jou tips om goed op de schoolfoto te staan. Met pics natuurlijk.
1. Haar
 
-Heb je een bad hairday? Doe er wat aan! Op de foto komen met haar zoals dat van mij op de eerste foto (het is prachtig jaja) kan natuurlijk niet. Dan moet je een heel jaar tegen raar haar aankijken. Het is zeker pech als je haar niet meewerkt op de dag van de schoolfoto, maar zoals ik zei kun je er wat aan doen. Er zijn genoeg tips op het web te vinden en anders zet je gewoon een muts op. Kan ook best stylish zijn voor op de foto.
- Op de eerste foto zie je me dus met niet zo'n geweldig haar, op de tweede foto is het beter toch? Misschien moet je wat vroeger opstaan voor zo'n resultaat, maar dan kun je ook tevreden zijn op de foto. Tip! Neem een borstel mee naar school. Voor de foto wordt genomen kun je nog even de borstel door je haar heen doen als het weer een beetje verpruts is.

2. Your smile

- Je kunt waarschijnlijk niet echt lachen tijdens de schoolfoto, dus zet je maar een fake smile op. DON'T! Het is meteen te zien op de foto. Ook op die van mij, haha. Een fake smile waarbij je je tanden niet laat zien, daar baal je pas van. Je mag het zelf weten of je je mond dichthoudt, maar persoonlijk vind ik een brede lach mooier, en ik denk de meesten wel. Dus: Niet doen zoals ik het doe op de eerste foto maar...
- Smile! Om je lach niet nep te laten zijn denk je gewoon aan iets leuks. Misschien aan je familie, iets leuks wat je gaat doen met je vrienden of gewoon iets grappigs? Denk aan een funny filmpje! Dan komt je natuurlijke brede lach vanzelf tevoorschijn. Da's wel een goede tip, toch? Denk dus aan iets leuks en lach.
3. Kijk een centimeter boven de cameralens en trek je fijnste kleren aan

- Op een site zag ik dat het een goed idee was om een centimeter boven de cameralens te kijken. Je ogen zouden dan mooier lijken. Nou ja, als dat werkt, dacht ik. En het werkt ook wel een beetje, denk ik? Lijken mijn ogen wat mooier? Hihi. Dus als je dat wilt, gewoon wat hoger kijken dan normaal; Zo simpel is het!
- Dit is echt iets wat je sowieso moet doen, en ook heel belangrijk is! Doe pleaaase kleren aan waar je je goed in voelt. Wat voor kleren dat zijn, daar ga ik natuurlijk niets over zeggen, want het is totaal wat jij fijn vindt. Vind je een jurkje prettig? Doe dat dan aan, als je dat het fijnst vindt. Maar ook belangrijk is dat je het zelf leuk vindt. Het is toch zo; Alle meiden denken goed na over hun schoolfoto- outfit. Wanneer je een kledingstuk gaaf vindt maar je er niet het allerlekkerst in voelt, doe dat niet aan. Want ik zeg het je, je lach wordt er niet mooier van als je met vervelend zittende kleren op het krukje moet zitten.

Gisteren kwam de schoolfotograaf bij ons! Zo kwam ik aan inspiratie voor dit artikel. Het ging wel goed en van te voren had ik deze tips al opgezocht. Ik wist zelf al dat ik het leger/studs truitje aanwilde die ik ook op de foto aanheb. Dat truitje vind ik gewoon stoer en hij zit ook nog eens lekker! Perfect voor de schoolfoto dus! Ik heb er niet aan gedacht een centimeter boven de lens te kijken, eerlijk gezegd. Wel heb ik mijn mooiste lach opgezet en mijn haar van tevoren geborsteld. Whaha, wat een voorbereidingen! Maar de foto is best goed gelukt want ik kon 'm daarna op het computerscherm bekijken. Hebben jullie de schoolfoto al gehad en hoe vinden jullie het hele 'drama'? Of moet je nog en ga je gebruik maken van mijn tips? Beeld: Eigen foto's

13 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. super leuk gemaakt Luna!

    liefs, Sophie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha leuke tips Luna ! Bij ons zeggen ze alleen nooit wanneer de schoolfotograaf komt omdat ze je op de foto willen zoals je echt bent. Pfff heel irritant is dat. Gelukkig lekt het normaal wel uit. Volgens mij zijn wij dit jaar iets van plan, om verkleed op de schoolfoto te gaan ofzo hihi (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuke tips! Gelukkig ben ik al een paar jaar van de school fotograaf af hihi.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een handige tips! Ik ben dit jaar al op de foto geweest en heb de foto al terug, bleghh haha! Ik vind het altijd heel erg leuk lijken als je op de dag van de schoolfoto een collar shirt/blouse ofzo aan hebt, dan zie je dat kraagje net op de foto! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig heb ik geen schoolfoto meer haha! Wel handige tips! :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handige tips! Ik hou totaal niet van schoolfoto's (wie wel?) :(

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handige tip van dat iets boven de lens kijken! Bij ons komt binnenkort ook de school foto graaf..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had die van mij al aan het begin van het schooljaar, gelukkig is ie op zich nog best leuk geworden!

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die tip dat je een centimeter boven de lens moet kijken kende ik al, erg handig! ik neem ook een borstel mee naar school :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik moest foto laten maken voor op mijn pasje, en bleek dat ik teveel naar links stond, maar dat komt omdat die vrouw verder ook niks zei XD

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha, wat leuk! Ik zit nu in mn laatste jaar en heb eindelijk een schoolfoto waar ik tevreden over ben :)
    Liefs,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had dinsdag schoolfoto, en ik sta er echt belachelijk erg op. Ik lachte gewoon, en toen vertelde de fotograaf me dat ik meer moest ontspannen met mijn gezicht, en ik snapte niet wat die bedoelde, dus nu sta ik er echt idioot op, lol :')

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke tips! Ik kende ze nog niet. Dit jaar is m'n foto het beste gelukt (van de middelbare schoolfoto's) liefs!

    BeantwoordenVerwijderen