10 hardloopdoelen voor 2015

zaterdag 17 januari 2015 |


hardlopen
Vorig jaar ben ik begonnen met hardlopen en eigenlijk kan ik niet geloven dat ik het al die tijd heb volgehouden. Ik downloadde de app Runkeeper in mei en sinds die maand ben ik 70 keer gaan hardlopen. Sinds dat de herfst is begonnen merk ik wel dat ik een beetje ben gaan inzakken. Ik loop nog steeds hard hoor, maar vaak twee of één keer in de week in plaats van drie keer. Om in 2015 weer vol motivatie verder te gaan én te verbeteren heb ik 10 hardloopdoelen voor mezelf opgesteld. Beetje veel misschien, maar dan heb ik iets om komend jaar aan te werken :) -  en misschien motiveer ik jou ook wel!

15 kilometer hardlopen - oh, ik zie hier nu al tegenop. Maar als de 10 kilometer mij nu lukt, dan kan ik aan het eind van 2015 de 15 kilometer toch ook wel? (Of de halve marathon? Dream big, haha!). Het lijkt me een lange afstand, maar dan maar op een lager tempo. Let's do this!

150 keer hebben hardgelopen met Runkeeper - Runkeeper is echt mijn maatje tijdens het hardlopen, als ik mijn telefoon eens niet mee kan nemen voelt het niet compleet. Ik wil tijdens het rennen weten hoe hard ik ga en hoeveel kilometers ik al gelopen heb. Ik heb nu dus bijna 70 activiteiten voltooid. Aan het eind van het jaar hoop ik op de 150 - wat dus betekent 80 keer hardlopen dit jaar - en dat moet haalbaar zijn. Misschien kan ik beter 200 zeggen: da's sowieso gemiddeld twee keer per week hardlopen.

3 kilometer lopen in een kwartier - moet niet zo moeilijk zijn. Ik vind het wel fijn, soms even een kort rondje lopen maar op een sneller tempo. Daar krijg ik altijd energie van. Dit ga ik binnenkort al eens proberen, 3 kilometer in 15 minuten!

In een ander land hardlopen - en het liefst in meerdere landen.

Vaker een intervaltraining doen - ik wil wat vaker een training doen waarbij ik de ene keer full speed loop, en het afwissel met rustig joggen. Blijk je sneller van te worden. Ik heb het wel eens geprobeerd in 2014, maar dit jaar wil ik het eens vaker doen.

nikies
Een hardloop playlist samenstellen - ik loop eigenlijk nooit met muziek, en dat terwijl het heel motiverend kan werken. Op Spotify heb je geweldige playlists ook nog eens voor elk tempo, maar die kun je niet offline afspelen zonder premium... grrr. Ik wil er in 2015 eens zelf eentje maken en op mijn iPhone installeren.

Meer routes ontdekken - ik ben geneigd vaak dezelfde rondjes te lopen, maar ik wil wat meer afwisseling. Jammer dat ik zo'n talent heb voor verdwalen. Gelukkig is er Google maps - dus ik moet toch maar eens een andere kant op rennen.

Denken dat ik het kan - hardlopen is heel mentaal. Tuurlijk heeft het met conditie te maken, maar denken dat je het kunt, tegen jezelf zeggen 'nog even doorgaan, ik kan het wel' is heeeel belangrijk. Fysiek kan ik de 10 kilometer wel, maar als ik op de 7 zit denk ik soms 'gadver, ik wil niet meer, ik ga even wandelen'. In 2015 wil ik op die momenten tegen mezelf zeggen: you can do this!

Mijn record voor de 5 km verbeteren - nu is dat... zo'n 27:30.

Geen smoesjes meer! - de laatste tijd loop ik vaak maar één keer in de week. De zin om te lopen is een beetje foetsie door de wind en regen. Ik loop denk ik toch liever in de lente. Niet te heet, niet zo koud. Maar het weer is geen reden om niet te gaan, dussss, geen smoesjes meer dit jaar. ;) 

Ik houd jullie op de hoogte wanneer ik een doel heb voltooid! Sommige doelen zijn misschien niet de makkelijkste, maar ik vind het wel heel fijn dat ik nu een lijstje heb. Doelen stellen is altijd goed voor de motivatie en om vooruit te komen. Ik wil weer zin krijgen om mijn hardloopschoenen aan te trekken en naar buiten te gaan. In elk geval blijft dat geweldige gevoel na de run altijd. Dan ben ik altijd weer blij dat ik het heb gedaan en dat is het struggelen die laatste kilometers wel waard!

Oh ja - ik ben geïnspireerd door Annemerel om dit lijstje te maken. Check zeker haar blog even, Annemerel is heel sportief, inspirerend en heeft een superleuke blog! Hebben jullie nog sport/hardloopdoelen? You can do it! 

Loves, Luna. 

15 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Wat een mooie, haalbare doelen! Het gaat je lukken meid! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je! Ik zou ooit goede nikes willen kopen en dan ook gaan hardlopen :) Maar nu heb ik er geen motivatie voor haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah goed zeg die doelen! You can do this<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke doelen! Ik ren met 'evy', runkeerper klinkt ook goed, ik het eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie en leuke doelen! You go girl! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie en heldere doelen heb je voor jezelf opgesteld voor het hardlopen! Ik heb Runkeeper gebruikt toen ik een jaar geleden aan een wedstrijd mee ging doen. Ik ging toen steeds sneller lopen. 10 km binnen 49:23 minuut. Gaaf was dat! Nu hardloop ik af en toe, wanneer ik zin heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniemberichtjevanoma uit Eerde! WAT ONTZETTEND LEUK DAT JE ZO LEKKER BEZIG BENT MET HARDLOPEN, goede tegenprestatie vakschool, waar je vaak zit, liefs ook van opa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke doelen! Zelf ben ik nooit zo van het hardlopen buiten, ik ga liever naar de sportschool. De app klinkt wel heel goed dus ik denk dat ik in de lente weer eens ga beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie doelen allemaal meid!
    Succes, je kan het! :)
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha geen smoesjes meer... geld ook voor mij! Heel veel succes met het bereiken van al je doelen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, ik vind het knap dat je het zo kan volhouden, ik doe je het je absoluut niet na! Ik ga dan veel liever fitnessen en trainen met mijn personal trainer, haha. Het lukt je vast allemaal wel deze doelen te behalen. Ik ben benieuwd naar de update! Annemerel volg ik op Instagram, ze is inderdaad heel sportief en ze maakt altijd prachtige foto's!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goede doelen! En heel veel succes! Het gaat je lukken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke en interessante doelen. Nu motiveer jij mij ook weer om te hardlopen :)

    BeantwoordenVerwijderen