On my mind #1: schrijven, toetsweek & januari

donderdag 8 januari 2015 |


omm2

'On my mind' wordt een nieuw onderwerp op mijn blog waarin ik vooral ga schrijven. Dus mocht je meer zijn van het plaatjes kijken dan kun je de posts beter skippen, maar aan de andere kant.. ik ga veel gedachten en persoonlijke belevenissen typen die hopelijk leuk worden om te lezen! Soms zijn het meer persoonlijke updates, soms columns over een bepaald onderwerp. Ik heb ook nog geen idee hoe vaak het langskomt, dat zie ik nog wel. In elk geval ben ik hiermee begonnen omdat ik toe was aan iets nieuws, en naast dingen als outfits en foto's mijn gedachten wat meer kwijt kan.

Vroeger was ik eigenlijk veel meer bezig met verhalen schrijven. Nu doe ik het nog steeds graag, ik heb er eigenlijk meer mee dan met fotografie, maar ik denk niet dat ik nog schrijfster wil worden zoals een paar jaar geleden. Toen ik een jaar of 10/11 was schreef ik veel verhalen. Geen eentje maakte ik er af, maar ik kon zo blij worden van verhalen verzinnen en ze typen in een Word bestandje. Waren we op vakantie, móest ik na een week 's avonds in het vakantiehuis even een verhaal schrijven omdat 'het eruit moest'. Zo'n drang om verhalen te schrijven heb ik niet meer zo, maar ik snap het wel. Soms heb ik nog een idee en moet ik gewoon even schrijven. Verhalen schrijven is zo leuk omdat je verhaal alle kanten op mag. Vanwege tijd tekort schrijf ik nu dus niet vaak meer een verhaal. Ik ben liever bezig met mijn blog. Op een blog schrijven is weer zo anders. Je kunt natuurlijk verhaaltjes op je blog schrijven, ik had in 2010 eventjes zo'n verhalenblog. Maar daar kapte ik na een tijdje weer mee. Nu gebruik ik op mijn blog meer creativiteit dan fantasie.

Ik zou later het liefst wat met schrijven doen, zoals journalistiek of op een redactie werken. We zijn op school al veel bezig met profielkeuze. Ik zit te denken aan het profiel C&M, dat past denk ik het best bij mij. Nu het toch over school gaat, volgende week heb ik mijn eerste toetsweek! Ik zou nu heel gestresst moeten zijn - naast samenvattingen maken heb ik niet veel gedaan en het is véél - maar dat ben ik nog niet. De stress komt vanzelf wel volgende week. Elke dag twee toetsen over allerlei moeilijke hoofdstukken, hellup. Wel een geluk dat er verder geen lessen zijn en ik genoeg tijd heb voor de voorbereidingen, maar ik denk niet dat ik ga bloggen volgende week.

Januari is zo saai. Het is koud, er gebeurt weinig, er is zelfs bijna niemand jarig die ik ken, haha. De eerste dag na januari is er wél iemand jarig, en that's me! Ik ben de slingers alvast aan het ophangen. Nee, maar deze maand gaat wel megasnel (het is alweer langer dan een week 2015!!). Voor ik het weet ben ik alweer vijftien. Klinkt oud.

thisweek

deze week: de blog van Mooi veranderen - de eigenaresse van een winkel waar ik soms meehelp blogt weer. Ik vertaal haar stukjes trouwens ook naar het Engels! / de lucht was mooi / STU-DYING!!

20 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Leuk ik wil later ook iets, zoals journalistiek gaan studeren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met leren voor je toetsweek! En wat een prachtige lucht inderdaad zeg! :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk artikel :)! Ik schreef toen ik jong was ook veel verhalen die ik niet afmaakte, haha. En ik had ook het profiel C&M :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel succes met je toetsweek! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk artikel! Alvast veel succes met je toetsen volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk artikel, Luna!! :) Mij lijkt iets in de richting van journalistiek ook super gaaf om later te doen. Veel succes met je toetsweek! Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik probeer nu meer aandacht te geven aan zulke post, want je leert iemand echt super goed kennen om zulke posts te lezen. Ik wil je alvast heel veel succes wensen met je toestweek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk deze rubriek! Zelf heb ik het profiel E&M, omdat ik nog niet precies weet wat ik wil en aan de ene kant best zakelijk ben ingesteld. Communicatie lijkt me leuk, of iets van een lerarenopleiding.. Ik weet het nog niet haha.
    Heel veel succes met de toetsweek<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk nieuw dingetje heb je er weer bij op je blog, heerlijk om even in weg te zinken. (: Positief uiteraard! Ik heb nooit verhalen geschreven toen ik 10 was, was pas vanaf mijn 13 maar dat was ook weer eerder een periode van een aantal maanden. Ik schreef ze in mijn hoofd omdat ik er toen niet het geduld voor had, haha. Ik wil zelf ook niet schrijfster worden omdat ik nachten lang met schrik zou wakker liggen omdat ik misschien ooit inspiratieloos zou kunnen worden, lijkt me niet erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk Luna! Ik schreef vroeger ook echt hele schriftjes vol met verhalen over elfjes en meisjes die op reis gingen etc. En ik maakte ze ook nooit af: heel herkenbaar dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. C&M is de bom. Echt. Met een beetje doorzettingsvermogen voor wiskunde en verder vooral veel taalvakken, moet je je aardig kunnen redden. :-) Succes met je toetsweek, en alvast gefeliciteerd! 2015 gaat rete hard, voordat je het weet wordt er weer gezweet in de gymzaal... en dan rest daar nog die studiekeuze, die het weerzinwekkend moeilijk maakt. Schrijven is inderdaad mooi, maar in de journalistiek zijn weinig banen. Iets doen wat je leuk vindt en dat goed verdient, dat lijkt af en toe een onbereikbare zoektocht. MAAR, je vindt strakjes als je vast veel ouder bent dan vijftien (want joh, je mag dan pas nét dat nummer van Taylor Swift zingen), vast wel iets.
    En ik hoop dat ik dan wat gevonden heb.
    Gelukkig nieuwjaar nog trouwens!
    Sophie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje Sophie! ♥ Ja, ik weet ook wel dat je in die richting nu moeilijk aan een baan komt, lastiggg. Gelukkig heb ik nog genoeg jaren de tijd haha. En kan er ook weer veel veranderen.

      Verwijderen
  12. Ik schrijf nog altijd veel verhalen haha! Ik wil dat artikel wel vaker zien ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik schreef toen ik jonger was ook altijd verhalen, grappig om te lezen dat ik niet de enige was ... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ah succes met het leren en de toetsweek meid! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik studeer journalistiek&fotografie, maar ik zeg wel ff 1 ding: verzekerd van een vaste baan op een redactie ben je niet! Redacties worden tegenwoordig steeds kleiner, steeds meer mensen worden ontslagen en er werken bijna alleen nog maar freelancers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel succes met je toetsweken! Gaat je vast lukken :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik had gelukkig de week voor de kerstvakantie toetsweek, maar het is echt verschrikkelijk vind ik. En jaa de lucht op je foto is prachtig ♥

    Love,
    Didem.

    BeantwoordenVerwijderen